۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۸:۳۷

از سوی سازمان زیباسازی؛

مدرسه عالی شهید مطهری و سردر دانشگاه تهران نورپردازی شد

مدرسه عالی شهید مطهری و سردر دانشگاه تهران نورپردازی شد

گنبد، مناره و نمای معبر شهری مدرسه عالی شهید مطهری و سردر دانشگاه تهران نورپردازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، گنبد، مناره و نمای معبر شهری مدرسه عالی شهید مطهری نورپردازی شد. طرح نهایی این پروژه در جلسه ای با حضور«حضرت آیت الله امامی کاشانی» تولیت مدرسه عالی شهید مطهری، «مهندس مجتبی عبداللهی» معاون خدمات شهری شهرداری تهران، «دکترجمال کامیاب» مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران و قائم مقام شهردار شهرداری منطقه 12 بررسی و مورد تایید قرار گرفته بود.

بنا بر این گزارش نورپردازی این بنا با جدیدترین تجهیزات اجرا شده و لامپهای کم مصرفLED جایگزین منابع نوری پر مصرف شده اند. استفاده از این لامپها موجب خواهد شد علاوه بر برخورداری ازکیفیت نوری مطلوب، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود.

سازمان زیباسازی شهر تهران به دلیل ثبت ملی این بنا، در طراحی و اجرای این پروژه از اصول و استانداردهای محوطه های تاریخی پیروی کرده است.

 در این پروژه فقط بخش بیرونی (نمای معبر شهری) و رواقهای بیرونی عمارت، مناره ها، گنبد اصلی و فرعی و ایوان ورودی که از خیابان سپاه و وحدت اسلامی قابل مشاهده است، نورپردازی شده است.

هدف از اجرای این طرح علاوه بر احیای بافت های ارزشمند و بناهای تاریخی، احیای زندگی شبانه است.

همچنین به منظور هویت بخشی به پهنه میدان انقلاب، سردر دانشگاه تهران نورپردازی شد.

بنابر این گزارش، با توجه به اینکه در طراحی اولیه سردر دانشگاه تهران فرم ویژه ای لحاظ شده بود، نورپردازی این بنا با تمرکز بر نقاط تاکید فرمی صورت گرفته است. همچنین در نورپردازی این بنا از تجهیزات کم مصرف LED به جای منابع نوری پر مصرف استفاده شده است.

نورپردازی چند نما از ساختمان های وارتانیان، چهار سردر سینماهای بهمن، سپیده، پارس و مرکزی به عنوان هویت های میدان انقلاب و همچنین بنای تئاتر شهر به عنوان یکی از عناصر هویت بخش این محدوده نیز در دستور کار سازمان زیباسازی قرار گرفت.

کد خبر 2414040

برچسب‌ها